Saturday 17 August 2013

שירים שימלאו לכם את השבוע #1


יום ראשון: Luna Abu Nassar - אספר לך

זה אלבום שרץ ב-Bandcamp כבר מסוף אפריל ורק לאחרונה הגעתי אליו במקרה כשראיתי שהוא מופיע כאחד האלבומים המובילים בקטגוריה הישראלית. לונה אבו נסאר לא מתביישת לשיר בעברית, בטח ובטח שלא לשיר בשפת האם שלה וכאשר כל זה נפגש לכדי אלבום פולק עם נגיעות צפון אמריקאיות, אי אפשר לתאר את התוצאה הזו כפחות ממהפנטת. יש ללונה קול שחודר אל הנשמה ומחבר בין מזרח למערב מבלי לוותר על הייחוד של כל אחד מהם. אם היה במוזיקה משהו שדומה לתהליך שלום, הרי שלונה אבו נאסר הייתה זו שחותמת על ההסכם.



יום שני: Julia Holter - Big City Song

ג'וליה הולטר היא פרשנית תרבות מדהימה. מי שמקשיב לאלבומיה הקודמים מבין שהיא לוקחת קלאסיקות מתקופות שונות ומנסה להעניק להן פרשנות מודרנית (לא בכדי שני אלבומיה הקודמים נקראו Ekstasis ו-Tragedy). הפעם היא דילגה צעד ענק קדימה בהיסטוריה האנושית לעבר פרשנות מחודשת של המחזמר המוצלח משנות ה-50, Gigi, שזכה להצלחה רבה בקופות בטקסי האוסקר. מדובר בנובלה של קולט, סופרת צרפתייה ידועה, שמספרת את סיפורה של ג'יג'י המתערה בחברה הגבוהה של צרפת לפני שתי מאות ומנסה לגשר על הפערים המעמדיים הקיימים בחברה. המוזיקה של הולטר היא מוזיקה שמיימית, כמעט שאינה נוגעת בקרקע, רבות הודות לעיבודים האווריריים והעשירים לצד קולה המלאכי. צריך סבלנות והרבה רצון טוב כדי להקשיב לה, אבל מי שנתפס מוצא אוצר שיכול בקלות להיות אחד מאלבומי השנה הנוכחית.


יום שלישי: דוד פרץ - חללים

דוד פרץ, "גנן תרבותי" מבאר שבע ממשיך להוציא דברים נפלאים ב-"מחנה הלהקות". הפעם הוא הוציא EP של שני שירים שמנסים להמחיש חוויה מרחבית ארכיטקטונית כפי שהיא באה לידי ביטוי בשיא חומו של אוגוסט בבירת הנגב. התוצאה קרובה יותר לצ'יל ווייב מאשר לשמש היוקדת של באר שבע, אבל זה פשוט יפהפה וקשה להוריד ממנו את האוזניים.



יום רביעי: River Crombie - River Crombie EP

ריבר קרומבי הוא זמר פולק אוסטרלי שעושה מוזיקה שמאד דומה לפולק האנגלי של שנות ה-60 וה-70. לי זה מאד הזכיר את ניק דרייק (Nick Drake) המופלא, שכל דבר שמזכיר לי אותו מעמיק לחדור אל האוזן. בקיצור, אמן מחונן שלכוד עדיין בגבולות Bandcamp אבל בהחלט יעניק לכם כמה דקות של אושר


יום חמישי: Black City Lights - Another Life

הצמד הניו זילנדי הזה הוציא לפני כשבוע אלבום נהדר בשם Another Life. אני התלהבתי בעיקר מהסינגל הראשון שיצא מהאלבום Give It Up וכמובן שאפשר להאזין לאלבום כולו ב-Bandcamp וליהנות מהסאונד שמשלב בין סינת-פופ לשוגייז. מסתבר שיש אחלה מוזיקה גם בחלקו הדרומי של כדור הארץ.



יום שישי: TV On The Radio - Mercy

הסינגל החדש של TV On The Radio לא יוצא לי מהראש כבר שבוע בערך. אחרי שאיבדו באופן טרגי את הבסיסט שלהם בשנה שעברה, הם חוזרים לקראת אלבום חדש. ואיזה קצב מצוין יש לשיר הזה, מקווה שזה השיר שיכתיב את הקצב לאלבום כולו. שווה להמתין בינתיים.



יום שבת: Landfork - Nights At The Kashmir Burlesk

בעולם נורמלי, Landfork היה זוכה ליותר מ-3 לייקים בדף הפייסבוק שלו וג'סטין ביבר לא היה זוכה לכמות שעולה על שלושה לייקים. אבל זה לא עולם מושלם, בטח שלא עולם נורמלי, אבל הבחור הזה שמספר את קורותיו בלילות אותם בילה בחיקוי זול ומשעשע של קשמיר. זה אלבום יפהפה של אדם אחד, שבעידן של ריבוי מידע שוקע לתוך מעמקי הדפים המקודמים של גוגל והחברות הגדולות. מזל שיש Bandcamp...

2 comments:

  1. שלום לך
    לידיעתך, הפוסט שלך עורר את המחוייבות שלי לרעיון תיעוד הבית החדש דרך צלילים. רעיון שלצערי קצת הוסט הצידה בשל לחץ האירועים והסטות המציאות היום יומית. אחרי הפרסום כאן, הקלטתי עוד קטע לאיפי. אני מקווה שיהיו עוד קטעים ככל שאכיר את הבית טוב יותר.

    תודה לך על הפוסט הזה, ועל הבלוג בכללותו.

    יום טוב.


    http://davidperetz.bandcamp.com/track/--120

    ReplyDelete
  2. דוד, הפרוייקט שלך הזכיר לי את ספרו המדהים של ז'ורז' פרק "החיים: הוראות שימוש", בו הוא ניסה לשרטט בניין מגורים שלם ואת החוויות שהוא מייצר לשוכנים בו. בכלל, כאדם המתעניין בניהול המרחב בעידן של רשתות דיגיטליות, מופלא בעיני שאנשים ממשיכים לחתור אל עבר אותה פינה חמה שנקראת "בית"...

    שיהיה לך שבוע נפלא ויצירתי

    ReplyDelete